06 30 156 9362 info@impulzmkp.hu

Erősítő core edzés: sokkal több, mint csupán a hasizom erősítése

erosito-core-edzes.png

Írta: horvathnikolett

2020.09.02.

Az erősítő core edzés során nem csak a hasizmot, hanem az egész core-t eddzük. De mit is jelent valójában a core? És vajon előnyös a számodra, ha leváltod a hagyományos hasizom-erősítő gyakorlatokat? Olvass tovább, azonnal kiderül>>>

Az erősítő core edzés lényege

Az erősítő core edzés nem csak egy-egy hasizom vagy izomcsoport megdolgoztatásáról szól. Az egész törzset edzi, így annak összes érintett izmára hatással van. 

Éppúgy erősíti a hátizomzatot, mint a hasizmokat, a medence-, illetve a farizmokat. 

Ha az erősítő core edzés mellett teszed le a voksod, rövid időn belül azt tapasztalod, hogy:

  • javul a testtartásod
  • egyenesebb háttal fogsz ülni és állni.

Ennek oka, hogy a vázizomzat megerősödésével stabilizálódnak a csigolyák és az érintett ízületek..

Hogyan zajlik az edzés?

Az erősítő core edzés során nem az intenzív mozgástól és az ugrálástól fogsz megizzadni.

Ez ugyanis egy teljesen más műfaj. A core a funkcionális edzések egyik válfaja és mint ilyen, rendkívül hatékony edzésmunkát kínál a számodra. A lényege tehát nem feltétlenül maga a mozgás. Épp ellenkezőleg!

A hosszan kitartott testhelyzetekből való kifordulás megakadályozása, és a törzs-, a has-, a csípő-, a váll- és farizmokra fókuszáló erősítő gyakorlatok egy helyben zajlanak.

A core alapja: ami nélkül nincs is értelme

A törzs megerősítésére irányuló gyakorlatok alapja a medencefenék és a has izmainak célzott megfeszítése.

Bármennyire is könnyűnek hangzik, valójában irdatlan sok gyakorlást és koncentrációt igényel, mire a has behúzásával együtt már-már zsigerből végre tudod hajtani a feladatot. 

  1. Húzd be a hasad
  2. Feszítsd meg a hasizmokat
  3. Ha pedig ezek már egyszerre mennek, nehezítsd a gyakorlatot a medencefenék izmainak megfeszítésével

Nem könnyű egyszerre három feladatot végrehajtani és az izmokat fél- vagy akár egy teljes percig feszesen tartani. Azonban szorgos gyakorlással neked is sikerülni fog! 

Kezdd néhány másodperccel, majd növeld a gyakorlat idejét addig, amíg már fél, később pedig akár egy teljes percen át is ki tudod tartani. 

Felkészültél? Mert ez még csak a kezdet! A mai cikkbe ugyanis a rotációs, a nyújtásra épülő és az emeléses gyakorlatok be sem fértek.

Az Impulz Mozgásközpont erősítő core edzésein ezekkel a gyakorlatokkal is megismerkedhetsz. Hidd el, a tested hálás lesz érte! 

Jelentkezz be most>>>

További cikkeink:

Impulz hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre és megajándékozunk egy ingyenes diétás és otthoni edzést segítő ebookkal.
* kötelező mező
/ ( hh / nn )

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük